Μαθησιακές δυσκολίες. Ισότιμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση
Οι μαθησιακές δυσκολίες, όπως για παράδειγμα η δυσλεξία, άγνωστες στο εκπαιδευτικό μας σύστημα μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960, στη συνέχεια αποτέλεσαν για πολλά χρόνια «διαρκή πονοκέφαλο» μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς ελάχιστοι γνώριζαν πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται στην πράξη. Τα τελευταία χρόνια τα πράγματα άρχισαν να «ομαλοποιούνται» και, με την προσπάθεια που κατέβαλαν τα πανεπιστήμια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οι σχολικοί σύμβουλοι αλλά και οι σύλλογοι γονέων, σήμερα δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ο οποίος να μην έχει έστω ακούσει για τις μαθησιακές δυσκολίες. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες στην εκπαίδευση γίνεται πολύς λόγος για τον πολυδύναμο εκπαιδευτικό και για τη συνεκπαίδευση όλων των μαθητών, επομένως οι εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων θα πρέπει όχι μόνο να είναι ενημερωμένοι για τις μαθησιακές δυσκολίες, αλλά να είναι και σε θέση να τις αντιμετωπίζουν. Στην προσπάθειά τους αυτή χρειάζονται υποστήριξη. Έχουν ανάγκη από επιστημονική πληροφόρηση και καθοδήγηση, για να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, αλλά και για να μάθουν τους τρόπους, τα μέσα και τα υλικά που μπορούν να χρησιμοποιούν για να βοηθήσουν τους μαθητές να βελτιώσουν ή ακόμα και να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους. Ένα τέτοιο χρηστικό μέσο-βοήθημα είναι αυτό το βιβλίο του Νίκου Τομαρά, ενός εκπαιδευτικού με πολλές αναζητήσεις και πλούσια εμπειρία στις μαθησιακές δυσκολίες, γραμμένο με ιδιαίτερο μεράκι και αγάπη. Το βιβλίο αγγίζει όλα τα θέματα των μαθησιακών δυσκολιών με λόγο λιτό αλλά και αναλυτικό, κατανοητό και ευχάριστο. Με τα πολλά παραδείγματα που περιέχει ενισχύει τους εκπαιδευτικούς στην αποστολή τους και κάνει τη μαθησιακή διαδικασία ευκολότερη και αρεστή στο παιδί. Παράλληλα, βοηθάει και τους γονείς, γιατί και αυτοί έχουν ανάγκη από ασφάλεια, στήριξη, καλύτερη ενημέρωση και προστασία.
Πατήστε εδώ για να επισκεφθείτε το site του Νίκου Τομαρά